درمان قطعی واژینیسموس بدون استفاده از آر اف

۳ بازديد

 واژینیسموس یک اختلال بالینی است که با گرگرفتگی و اسپاسم عضلات واژن همراه است. افراد مبتلا به این عارضه در هنگام رابطه جنسی احساس درد شدید می کنند و نمی توانند رابطه جنسی موفقی داشته باشند و همیشه از رابطه جنسی می ترسند.

 

علائم واژینیسموس چیست و چگونه آن را درمان کنیم؟


علائم واژینیسموس در افراد مبتلا به این بیماری پرخاشگری، عدم اعتماد به نفس و افسردگی است. یکی دیگر از مشکلات ناخوشایند این بیماری ناباروری است و زنان مبتلا به واژینیسموس نمی توانند برای درمان ناباروری و سایر بیماری ها تحت معاینه پزشکی قرار گیرند.

برای درمان قطعی واژینیسموس خود خانم حوری سادات متفکریان با بیش از 25 سال سابقه طبابت و 2500 درمان موفق در زمینه واژینیسموس، مشکل واژینیسموس شما را در3 جلسه مشاوره به صورت آنلاین و حضوری بدون استفاده از آر اف و بوتاکس درمان می‌کند.

 

علت واژینیسموس چیست؟


عوامل خاصی وجود دارد که باعث ایجاد واژینیسموس و ایجاد احساس بسیار ناخوشایند در زنان می شود که یکی از آنها اسپاسم واژن است.

علل واژینیسموس:

ترس از رابطه جنسی
ترس از بارداری
اتفاقات ناخوشایندی که باعث ایجاد تجارب تلخ در فرد می شود، مانند تجاوز جنسی
نگرانی در مورد آسیب واژن در حین رابطه جنسی
آسیب به واژن یا محیط آن در هنگام زایمان طبیعی و سزارین
احساس خستگی و عدم آمادگی برای رابطه جنسی
امتناع از رابطه جنسی به دلیل خشونت یا درگیری بین طرفین
عدم بازی جنسی قبل از رابطه جنسی
مصرف داروهایی با عوارض جانبی مانند خشکی واژن
بروز برخی بیماری های پوستی مانند اگزمای واژن
یائسگی
جراحی لگن

 

مرکز مامایی ماما میلاد در قم ارائه کننده انواع خدمات بهداشتی و درمانی زنان و زایمان با کادری بسیار مجرب است شما می توانید برای گرفتن نوبت ازبهترین ماما همراه به این مرکز مراجعه کنید.

 

درمان قطعی واژینیسموس


در ابتدا لازم است زوجین با مشاور و بهترین متخصص زنان در تهران مشورت کنند و متخصص سوابق پزشکی فرد را بررسی و لگن را معاینه کند و همچنین راه حل هایی برای ریشه یابی مشکل در فرد ارائه دهد تا بتواند سریع ترین و بهترین راه حل را برای فرد تجویز کنید تا نتایج درمان مطلوب باشد. بررسی این مشکل مدتی طول می کشد و متخصص عوامل احتمالی مانند عفونت واژن و مشکلات زمینه ای را بررسی می کند و سپس به عوامل اصلی می پردازد.

 

 ورزش کگل


انجام مجموعه ای از تمرینات و تمرینات برای تقویت عضلات لگن که به کنترل عضلات کف لگن و کاهش اسپاسم واژن، کاهش سفت شدن خود به خودی عضلات لگن و جلوگیری از ترس در هنگام رابطه جنسی کمک می کند.

مشاوره
زوجین برای مشاوره در زمینه روابط زناشویی به مشاوران خانواده و متخصصین جنسی مراجعه می کنند و مشکلات خود را مطرح می کنند و متخصصین جنسی در زمینه رابطه جنسی مناسب، نحوه عشق ورزی قبل از رابطه و موارد دیگر آموزش می دهند. که باعث هیجان طرفین می شود و ترس زنان در روابط جنسی از بین می رود.

 

انرژی هیگز


یکی از جدیدترین و موثرترین روش های درمان واژینیسموس با دستگاه RF و همچنین روش لابیاپلاستی با RF انجام می شود که روشی بدون درد و بدون برش است. دستگاه RF علاوه بر جوانسازی واژن به درمان این مشکل نیز کمک می کند. دستگاه RF از امواج الکترومغناطیسی استفاده می کند. که متشکل از انرژی گرمایی و کششی است، سلول های واژن را تحریک می کند و از اسپاسم ناگهانی عضلات لگن و انقباض غیرارادی واژن جلوگیری می کند. تعداد جلسات درمانی با انرژی هیگز بستگی به بدن بیمار دارد و درمان واژینیسموس با هیگز بهتر است. 

 

درمان واژینیسموس با تزریق بوتاکس


یکی از زمینه های هیجان انگیز تحقیقات سلامت جنسی، درمان واژینیسموس با تزریق بوتاکس است. بوتاکس به دلیل استفاده از آن برای کاهش چین و چروک به طور کلی یک داروی ضد پیری در نظر گرفته می شود. با این حال، بوتاکس، مخفف سم بوتولینوم، برای درمان برخی شرایط دردناک مزمن استفاده می شود. در واقع، بوتاکس ماهیچه هایی را که به آن تزریق می شود فلج می کند. این امر از انقباض آنها آگاهانه یا ناخودآگاه جلوگیری می کند. به همین دلیل است که بوتاکس برای جلوگیری از چین و چروک مفید است. در واقع پس از تزریق بوتاکس، افراد دیگر نمی توانند صورت خود را حرکت دهند. همچنین به همین دلیل است که از آن برای شرایط دردناک مزمن مانند TMJ (درد فک)، سردرد، درد مثانه و واژینیسموس استفاده می شود. کاهش تنش در عضلات مشکل دار نیز درد را کاهش می دهد.

 

تشخیص قطعی واژینیسموس


واژینیسموس را باید از اجتناب ساده هراسی از آمیزش جنسی و وجود یک وضعیت فیزیکی که از ورود واژن جلوگیری می کند متمایز کرد. بنابراین تشخیص واژینیسموس تنها پس از معاینه لگنی قابل تشخیص است. معاینه لگن باید توسط متخصص زنان مجرب انجام شود.

 

ازدواج در بیماران مبتلا به واژینیسموس چه تاثیری دارد؟


مشکل واژینیسموس نه تنها مشکل زنانه بلکه مشکل مردانه نیز هست. ازدواج هایی که بدون رابطه روانی و جنسی بین زن و مرد ادامه یابد، عموماً ناقص تلقی می شوند.

 

واکنش زنان مبتلا به واژینیسموس در حین رابطه جنسی چگونه است؟


وقتی همسرش سعی می کند رابطه جنسی داشته باشد، او احساس درد شدید جسمی می کند. این تلاش ها برای ایجاد رابطه بیمار را می ترساند، تحقیر می کند و ناامید می کند. این شکست مکرر باعث ایجاد احساس بی کفایتی، احساس گناه نسبت به همسر و ترس از رها شدن می شود.

این رابطه جنسی که مایه درد و اندوه است به مرور زمان از انواع شکایات جنسی جلوگیری می کند. هر گونه تلاش برای برقراری رابطه جنسی باعث ایجاد اضطراب، عصبانیت و ناراحتی در بیماران می شود. با پایان یافتن تلاش برای مقاربت، اضطراب و ترس کاهش می یابد. کاهش این اضطراب رفتار اجتنابی را تقویت می کند و از تداوم علائم واژینیت اطمینان می دهد. مهمترین عامل جلوگیری از درمان موفقیت آمیز همین رفتار اجتنابی فوبی است.

 

مهمترین عوامل موثر در موفقیت درمان قطعی واژینیسموس


این یک رفتار اجتنابی از جنس هراسی است که در بیمار رخ می دهد. ترس بیمار از درد، ترس از شب اول یا احساس درد در حین رابطه جنسی باعث این اجتناب می شود.

 

همسران زنان مبتلا به واژینیسموس چه احساسی دارند؟


اکثریت قریب به اتفاق همسران بیماران مبتلا به واژینیت شخصیت حساسی دارند. واکنش مردان به واژن همسرشان متفاوت است. اکثر آنها خودداری می کنند زیرا نمی خواهند برای او درد یا ناراحتی ایجاد کنند. با این حال، شکست در پایان دادن به رابطه جنسی باعث ناامیدی، تضعیف روحیه و گاهی اوقات احساس طرد شدن می شود. اکثر مردان مبتلا به واژینیسموس در پاسخ به این وضعیت مشکلات نعوظ ثانویه دارند که با طولانی شدن واژینیسموس رخ می دهد.

 

دلایل فیزیکی واژینیسموس چیست؟


بیماری های قبلی یا فعلی اندام های لگن که باعث مقاربت دردناک می شوند می توانند باعث واژینیسموس شوند.

عفونت ادراری، واژینیت، ولویت، عفونت های لگنی، پرده بکارت با لبه های ضخیم و انعطاف ناپذیر، اندومتریوز، آتروفی واژن به دلیل یائسگی، شل شدن رباط های حمایت کننده واژن از علل فیزیکی هستند که پس از زایمان اتفاق می افتد. اگرچه بیشتر این عوامل فیزیکی مربوط به ورود واژن نیستند، اما باعث ایجاد درد و تحریک واژن در حین مقاربت می شوند.


آیا باز شدن عضلات لگن با جراحی باعث واژینیسموس می شود؟


در گذشته از این روش در بیماران مبتلا به واژینیت مقاوم استفاده می شد. پرینئوتومی یک عمل جراحی بر روی عضلات لگن برای باز کردن دهانه واژن است. نتایج رضایت‌بخش بود، زیرا دهانه واژن از نظر آناتومیک باز شد تا امکان رابطه جنسی فراهم شود. با این حال، این جراحی باعث تروما شد. با گذشت زمان، بیماران دچار ناتوانی در رسیدن به ارگاسم، بیزاری از تحریک جنسی بدون آمیزش و سردی جنسی شدند. امروزه هیچ مداخله جراحی در درمان واژینیسموس به دلایل روانی انجام نمی شود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.