چهارشنبه ۲۳ آذر ۰۱ | ۰۱:۴۱ ۴۰ بازديد
چگونه کلمات کلیدی مقاله را پیدا کنم؟
حتما شنیده اید که محتوا می تواند یک سایت را پادشاه کند، اما محتوا چگونه باید نوشته شود تا سایت شما رشد کند. هر محتوا از تعدادی کلمه کلیدی تشکیل شده است. اما انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای هر محتوا یکی از نکات مهمی است که باید به آن توجه کنید. در این مطلب یاد می گیریم که چگونه کلمات کلیدی مقاله را پیدا کنم؟
تحقیق کلمات کلیدی چیست؟
برای سئو و بهینه سازی یک سایت، بررسی کلمات کلیدی در گوگل بسیار مهم است. هدف از بررسی کلمات کلیدی در گوگل، یافتن کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری سایت، تعداد جستجو برای هر کلمه یا عبارت در موتور جستجو و نحوه استفاده از آنها در سایت است.
یاد بگیرید که بهترین کلمات کلیدی را پیدا کنید
ّّ
اولین نکته برای یادگیری نحوه یافتن بهترین کلمات کلیدی این است که صنعت خود را در چند کلمه توصیف کنید. به عنوان مثال، دامنه فعالیت وب پویا را می توان در کلمات زیر خلاصه کرد:
ایجاد وب سایت ها
بوتیک ساز
ایجاد وب سایت ها
سئو
نمونه ای از کلمات ذکر شده در بالا کلمات کلیدی seed نامیده می شوند. کلمات کلیدی Seed کلمات کوتاهی هستند که از یک یا دو کلمه تشکیل شده اند. این دسته از کلمات را می توان با افزودن کلمات دیگر گسترش داد و کلمات کلیدی بیشتری ایجاد کرد.
اکنون که جایگاه خود را مشخص کرده اید، باید بتوانید کلمات کلیدی اولیه خود را گسترش دهید، اما چگونه؟
با بررسی رقبا، کلمات کلیدی اولیه خود را رشد دهید
در این مرحله از یادگیری نحوه تحقیق در مورد بهترین کلمات کلیدی، کلماتی را که مشخص کرده اید در گوگل جستجو کنید. سپس به وبسایتهایی بروید که برای آن کلمات کلیدی رتبهبندی میکنند و در دامنهای مشابه با دامنه شما هستند. برای گسترش کلمات کلیدی، بهتر است به بخش وبلاگ وب سایت های رقیب مراجعه کنید. سپس کلمات کلیدی را از هر محتوا استخراج کنید.
علاوه بر بررسی وبلاگ هر سایت، می توانید از یک ترفند جستجو استفاده کنید. به عنوان مثال، ما می خواهیم تمام کلمات کلیدی طراحی وب سایت را از وب سایت یک رقیب استخراج کنیم. برای این کار میتوانیم عبارت webpouya.com: طراحی سایت را در گوگل جستجو کنیم. در تصویر زیر مشاهده می کنید که تمامی مطالب وب سایت پویا که در آن از کلمه طراحی سایت در ترکیب های مختلف استفاده شده است در نتایج نمایش داده می شود. با کمک این ترفند دیگر نیازی نیست تمام محتوای سایت را برای یک کلمه کلیدی بررسی کنید.
یاد بگیرید که بهترین کلمات کلیدی را پیدا کنید
روش تحقیق کلمه کلیدی
روش تحقیق کلمه کلیدی که در ابتدا به شما آموزش دادیم همیشه قابل اجرا نیست. زیرا ممکن است یکی از رقبای شما در این زمینه فعال نباشد یا عملکرد بسیار ضعیفی داشته باشد. در این مرحله باید از روش های دیگری برای استخراج کلمات کلیدی از یک سایت استفاده کنید.
1. از Google Suggestions استفاده کنید
گوگل را فراموش نکنید. یکی از مفیدترین راه ها برای یافتن کلمات کلیدی در مقاله مراجعه به گوگل است. برای استخراج کلمات کلیدی از یک سایت، به سادگی کلمه کلیدی را در گوگل جستجو کنید. گوگل لیستی از کلمات مرتبط را به شما ارائه می دهد.
2. کلمات کلیدی LSI را پیدا کنید
علاوه بر یافتن کلمات کلیدی اصلی خود، باید کلمات کلیدی مرتبط را نیز بیابید و از آنها در محتوای خود استفاده کنید. این کلمات کلیدی مرتبط، کلمات کلیدی LSI نامیده می شوند. امروزه الگوریتم های گوگل بسیار هوشمند شده اند. به عنوان مثال، اگر محتوای شما به عنوان یک گوشی هوشمند با یک برند خاص نوشته شده باشد، گوگل انتظار دارد کلمات دیگری مانند مدل گوشی، کشور سازنده، ویژگی ها و غیره را ببیند. در محتوا
3. به اینستاگرام بروید و کلمات کلیدی را پیدا کنید
یکی دیگر از روش های استخراج کلمات کلیدی از سایت مراجعه به اینستاگرام است. اینستاگرام نیز مانند گوگل از یک الگوریتم خاص و قدرتمند استفاده می کند. می توانید به بخش جستجوی اینستاگرام بروید و آن را در حالت برچسب قرار دهید و سپس عبارت طراحی سایت را جستجو کنید. لیستی از هشتگ های مرتبط با کلمه کلیدی جستجو شده را مشاهده خواهید کرد. مراحل بالا را در تصویر زیر مشاهده می کنید.
پس از بررسی هشتگ های مربوط به کلمه کلیدی مورد نظر، به سراغ پست های رقبای خود بروید. برای بررسی پست های رقبا، به نظرات و سوالات کاربران توجه کنید. بیشتر اوقات می توانید موضوع مطالب جدید خود را از سوالات کاربران فضای مجازی بیابید.
یاد بگیرید که بهترین کلمات کلیدی را پیدا کنید
4. از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید
یکی از روش های تحقیق در مورد کلمات کلیدی وب سایت فروشگاهی استفاده از ابزارهای مختلف است. ابزارهای رایگان و پولی زیادی برای یافتن کلمات کلیدی وجود دارد. در ادامه شما را با بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی آشنا می کنیم.
روش کار این ابزارها به این صورت است که شما کلمه کلیدی را در کادر جستجوی آن جستجو می کنید. سپس ابزار مورد نظر لیستی از کلمات کلیدی مرتبط را در همان قسمت به شما نشان می دهد.
Keyword Planner: حجم جستجوی ماهانه محلی و جهانی کلمات کلیدی و سطح رقابت آنها را نشان می دهد.
KWFinder: این ابزار اطلاعات زیادی و همچنین جزئیات مفیدی در مورد هر کلمه کلیدی ارائه می دهد.
کنسول جستجوی گوگل: با استفاده از این ابزار می توانید فیلترهای مختلفی را روی نتایج اعمال کنید تا به نتایج معنادار برسید.
Ubersuggest
keywordtool.io
بهترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی
soovle.com
ابزار انتخاب کلمه کلیدی
یکی از بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، ابزار soovle است. این ابزار کلمات کلیدی را بر اساس منابع مختلف از گوگل، یوتیوب، یاهو و بینگ دسته بندی می کند.
questiondb.io
بهترین ابزار انتخاب کلمه کلیدی
ابزار questiondb.io یکی از ابزارهای یافتن کلمات کلیدی برای وب سایت فروشگاهی است. این ابزار به شما کمک می کند تا ایده های تولید محتوا را پیدا کنید. این سایت را به زبان انگلیسی جستجو کنید.
Ahrefs.com/keyword-generator
یاد بگیرید که بهترین کلمات کلیدی را پیدا کنید
این سایت از زبان فارسی پشتیبانی نمی کند اما می توانید از آن ایده های زیادی بگیرید. ابزار ahref را می توان یکی از بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی دانست.
Tagseverywhere.com
یاد بگیرید که بهترین کلمات کلیدی را پیدا کنید
این ابزار حرفه ای و مفید به عنوان یک افزونه بر روی مرورگر نصب می شود. سپس وقتی کلمه ای را جستجو می کنید، پیشنهادات بیشتری را نشان می دهد.
getkeywords.io
چگونه کلمات کلیدی را پیدا کنیم؟
از ویژگی های این ابزار می توان به پشتیبانی از زبان فارسی، نمایش تعداد تقریبی جستجو و سطح دشواری کلمات اشاره کرد.
SEMrush
چگونه کلمات کلیدی مقاله را پیدا کنم؟
یکی از ویژگی های این ابزار تحقیق کلمات کلیدی این است که امکان کشف کلمات کلیدی رقبا وجود دارد. از دیگر ویژگی های این ابزار می توان به موارد زیر اشاره کرد:
استفاده رایگان تا 7 روز
امکان کشف کلمات کلیدی طولانی برای هر موضوع
امکان مشاهده روند سالانه کلمات کلیدی مختلف
Moz Keyword Explorer
چگونه کلمات کلیدی مقاله را پیدا کنم؟
ابزار سئو Moz یکی از بهترین ابزارهایی است که برای استخراج کلمات کلیدی استفاده می شود. ویژگی های این ابزار به شرح زیر است:
امکان ارائه گزارش کامل از روند سئو سایت
امکان استفاده از یک ماه رایگان
امکان نمایش CTR ارگانیک برای هر کلمه کلیدی
Google Keyword Planner
بهترین ابزار دیگر برای استخراج کلمات کلیدی ابزار Google Keyword Planner است. شما می توانید هر کلمه کلیدی را که می خواهید در این ابزار وارد کنید، سپس گوگل لیستی از کلمات کلیدی مرتبط را به شما نشان می دهد.
نحوه انتخاب کلمات کلیدی وب سایت
پس از یادگیری نحوه انتخاب کلمات کلیدی برای سایت فروشگاهی و تهیه لیستی از کلمات کلیدی، باید آنها را بررسی کنیم. برای تایید کلمات کلیدی، بهتر است موارد زیر را انجام دهید:
1. کلمات کلیدی نامناسب را حذف کنید
اکنون لیست شما حاوی کلمات کلیدی زیادی است. اما همه آنها برای محتوای شما مناسب نیستند. حتی ممکن است تعداد زیادی از کلمات تکرار شوند یا مرتبط با حوزه فعالیت شما نباشند. بنابراین باید آنها را از لیست خود حذف کنید.
2. کلمات کلیدی را دسته بندی کنید
پس از حذف کلمات اضافی، باید آنها را طبقه بندی کنید. به عنوان مثال در زمینه طراحی سایت شما صدها کلمه کلیدی استخراج کرده اید اما همه آنها برای سئو محتوا ضروری نیستند. بنابراین آنها باید طبقه بندی شوند. به عنوان مثال، کلمه کلیدی "طراحی وب سایت رایگان" را در یک دسته قرار دهید. سپس تمام کلماتی که برای ارجاع این کلمه لازم است را در این دسته قرار دهید.
دلیل انجام این مراحل چیست؟ ممکن است شما در کار طراحی وب رایگان نباشید، بنابراین باید این دسته را حذف کنید. همچنین برای محتوای سئو نمی توانید از همه این کلمات استفاده کنید. بنابراین لازم است هر کلمه را دسته بندی کنید، سپس با توجه به زمینه کاری خود، با همان دسته از کلمات محتوا ایجاد کنید. با انجام این کار، می توانید موضوعات زیادی برای تولید محتوا برای سایت خود پیدا کنید.
فرض کنید می خواهید محتوایی در مورد «ارزان ترین روش طراحی وب سایت» ایجاد کنید. شما نمی توانید از تمام کلمات کلیدی که در مراحل قبلی پیدا کرده اید برای تولید این محتوا استفاده کنید. باید بدانید که این مطالب در مورد طراحی سایت ارزان است و کاربرانی که به مطالب مراجعه می کنند به دنبال روشی ارزان برای طراحی سایت هستند. بنابراین باید تمامی کلمات مربوط به این دسته از کلمات را در لیست کلمات خود انتخاب کنید. همچنین می توانید کلمه کلیدی مورد نظر خود را در گوگل جستجو کنید. با این کار کلمات بیشتری دریافت خواهید کرد.
در تصویر زیر همان کلمه کلیدی را در keywordtool جستجو کردیم. می بینید که کلمات زیادی را در رابطه با همان موضوع به شما نشان داد. در بین این کلمات می توانید از کلمات مناسب با محتوای خود استفاده کنید.
کلمات کلیدی را بررسی کنید
3. جستجوی کلمات کلیدی SEO برای محتوا
گاهی اوقات ممکن است در مورد کلماتی که در یک دسته قرار می دهید به اندازه کافی مطمئن نباشید. برای اطمینان بهتر است همان کلمه را فقط در گوگل جستجو کنید. سپس ببینید وب سایت هایی که در نتایج گوگل نمایش داده می شوند چه کلمات دیگری را با آن کلمه ترکیب کرده اند. اگر کلماتی که در دسته بندی خود قرار می دهید جزو این کلمات هستند، انتخاب شما صحیح است.
4. از کلمات کلیدی هوشمندانه استفاده کنید
تا اینجای کار در آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی، یاد گرفتید که چگونه کلمات کلیدی را پیدا کنید، آنها را دسته بندی کنید، کلمات اضافی را هرس کنید و در نهایت دسته بندی مناسب کلمات کلیدی را برای یک موضوع تهیه کنید. اما اکنون باید کلیدواژه های اصلی را از کلیدواژه های فرعی فهرستی که تهیه کرده اید جدا کنید. سپس مشخص کنید در کدام صفحه از سایت این موضوع منتشر شود. به طور کلی یک سایت از 3 صفحه اصلی تشکیل شده است:
صفحه اصلی سایت
وبلاگ
صفحه محصول یا خدمات
برای اینکه بدانیم موضوع انتخاب شده را در کدام یک از این صفحات قرار دهیم، باید مراحل زیر را طی کنیم:
ابتدا بیایید بدانیم کاربری که این کلمه را جستجو می کند دقیقاً به دنبال چه چیزی است. به عنوان مثال، شخصی که کلمه کلیدی خرید لپ تاپ را جستجو می کند، به دنبال مقاله ای نیست. بنابراین باید از این کلمه و مشتقات آن در صفحه محصول استفاده کنیم.
علاوه بر پرسیدن سوال در مورد نیازهای کاربران، می توانید از گوگل نیز کمک بگیرید. همان کلمه کلیدی اصلی را جستجو کنید، سپس ببینید سایت هایی که در صفحه اول گوگل هستند محتوا را در کدام صفحات سایت شما قرار داده اند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با آموزش سئو محتوا اینجاکلیک کنید.
از استراتژی برای تولید محتوا استفاده کنید
اکنون که می دانیم چگونه کلمات کلیدی مقاله را پیدا کنیم، باید شروع به تولید محتوا کنیم. برای تولید محتوا می توانیم از دو روش استفاده کنیم:
روش اول
یکی از راه های تولید محتوا استفاده از استراتژی سئو است. با توجه به اصول سئو، باید لیستی از 5-10 کلمه کلیدی دشوار در زمینه کاری خود تهیه کنید و شروع به تولید محتوا کنید. اگر به تازگی سایت خود را راه اندازی کرده اید، بهتر است با کلمات کلیدی کم رقابت یا کلمات کلیدی دم بلند شروع کنید. رتبه بندی برای کلمات کلیدی کم رقابت آسان تر و سریعتر است. اما چگونه کلمات کلیدی کم رقابت را شناسایی کنید؟ معمولاً کلمات کلیدی چند کلمه ای طولانی تر، کلمات کلیدی کم رقابت هستند.
روش دوم
به این ترتیب، اگر سایت خدمات یا فروشگاهی دارید، ابتدا محتوا را برای صفحه توضیحات محصول یا خدمات خود آماده کنید. سپس در قسمت وبلاگ سایت مقالاتی بنویسید که کاربران را به صفحه محصولات و خدمات سایت هدایت کند.
به عنوان مثال، اگر صاحب یک فروشگاه اینترنتی لباس هستید، ابتدا توضیحات محصول خود را در صفحه آن بنویسید. پس از آن در قسمت وبلاگ فروشگاه مطالبی در مورد مزایای خرید اینترنتی لباس یا انواع پارچه و نحوه نگهداری از آنها ایجاد کنید. با این کار ابتدا صفحه خدمات و فروش (صفحه پول) سایت را سئو کرده و در نهایت محتوایی را برای کاربر و متقاعدسازی آماده کرده اید.
کلمات کلیدی را به صورت دوره ای مرور کنید!
همانطور که گفتیم تحقیق کلمات کلیدی یکی از بخش های ضروری سئو و بهینه سازی سایت است. اما این عمل محدود به یکبار نیست و باید به صورت دوره ای انجام شود; اما چرا؟ به طور کلی پلتفرم اینترنت دائما در حال پیشرفت و بهبود است. از سوی دیگر، عباراتی که افراد جستجو می کنند ممکن است بسته به شرایط زمان و نیاز آنها تغییر کند. به همین دلیل در زمان های مختلف کلمات کلیدی جدیدی ایجاد می شود و برخی کلمات حذف می شوند.
بنابراین، به عنوان یک صاحب وب سایت، باید به صورت دوره ای تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید. به این ترتیب می توانید لیستی از عبارات جدید را پیدا کنید، کلمات کلیدی قدیمی را شناسایی کنید و در نهایت جایگاه و رتبه خود را با هر کلمه مشخص کنید.
پس از آن می توانید با توجه به رتبه خود در هر کلمه و ارزش آنها، یک استراتژی جدید سئوی سایت برای سایت آماده کنید.
چقدر باید برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی محتوا وقت بگذارم؟
قبل از اینکه بدانیم چگونه کلمات کلیدی را پیدا کنیم، لازم است بدانیم چقدر باید برای تولید محتوا وقت بگذاریم. بسیاری از وب سایت ها در ابتدای کار خود به تولید محتوا بسیار قوی می پردازند. اما بعد از مدتی این روند را ادامه نمی دهند و انتظار دارند سایتشان همچنان رتبه خوبی داشته باشد. تولید محتوا و تحقیق در مورد کلمات کلیدی از جمله اقداماتی است که باید به صورت مستمر انجام شود. حتی پس از گذشت 15 سال از آغاز به کار، وب داینامیک هنوز برنامه خاصی برای تحقیق کلمات کلیدی دارد. تحقیق در مورد کلمات کلیدی سایت بسته به نوع محتوا و موضوع محتوا می تواند چندین روز طول بکشد.
باید بدانید که یافتن کلمات کلیدی سایت عاملی برای بالا رفتن سایت در صفحه اول گوگل است.
در نهایت، تحقیق کلمات کلیدی را جدی بگیرید
در این مقاله به این سوال پاسخ دادیم که تحقیق کلمات کلیدی چیست و چگونه کلمات کلیدی را پیدا کنیم. این روند قطعا زمان زیادی خواهد برد. اما باید بتوانید بر اساس نیاز کاربران و الگوریتم های گوگل محتوا تولید کنید. برای انجام این مراحل باید صبور باشید، اما بدانید که در نهایت به نتیجه مطلوب خواهید رسید.
تمامی مراحل ذکر شده برای تولید محتوا برای صفحه اینستاگرام یا هر شبکه اجتماعی دیگری نیز مناسب است. همچنین می توانید برای داشتن صفحه فروش حرفه ای در اینستاگرام، مطلب ۷ نکته طلایی برای صفحه فروش محصولات حرفه ای در اینستاگرام را مطالعه کنید.
همچنین می توانید برای آموزش سئو محتوا به آدرس زیر مراجعه کنید.
حتما شنیده اید که محتوا می تواند یک سایت را پادشاه کند، اما محتوا چگونه باید نوشته شود تا سایت شما رشد کند. هر محتوا از تعدادی کلمه کلیدی تشکیل شده است. اما انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای هر محتوا یکی از نکات مهمی است که باید به آن توجه کنید. در این مطلب یاد می گیریم که چگونه کلمات کلیدی مقاله را پیدا کنم؟
تحقیق کلمات کلیدی چیست؟
برای سئو و بهینه سازی یک سایت، بررسی کلمات کلیدی در گوگل بسیار مهم است. هدف از بررسی کلمات کلیدی در گوگل، یافتن کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری سایت، تعداد جستجو برای هر کلمه یا عبارت در موتور جستجو و نحوه استفاده از آنها در سایت است.
یاد بگیرید که بهترین کلمات کلیدی را پیدا کنید
ّّ
اولین نکته برای یادگیری نحوه یافتن بهترین کلمات کلیدی این است که صنعت خود را در چند کلمه توصیف کنید. به عنوان مثال، دامنه فعالیت وب پویا را می توان در کلمات زیر خلاصه کرد:
ایجاد وب سایت ها
بوتیک ساز
ایجاد وب سایت ها
سئو
نمونه ای از کلمات ذکر شده در بالا کلمات کلیدی seed نامیده می شوند. کلمات کلیدی Seed کلمات کوتاهی هستند که از یک یا دو کلمه تشکیل شده اند. این دسته از کلمات را می توان با افزودن کلمات دیگر گسترش داد و کلمات کلیدی بیشتری ایجاد کرد.
اکنون که جایگاه خود را مشخص کرده اید، باید بتوانید کلمات کلیدی اولیه خود را گسترش دهید، اما چگونه؟
با بررسی رقبا، کلمات کلیدی اولیه خود را رشد دهید
در این مرحله از یادگیری نحوه تحقیق در مورد بهترین کلمات کلیدی، کلماتی را که مشخص کرده اید در گوگل جستجو کنید. سپس به وبسایتهایی بروید که برای آن کلمات کلیدی رتبهبندی میکنند و در دامنهای مشابه با دامنه شما هستند. برای گسترش کلمات کلیدی، بهتر است به بخش وبلاگ وب سایت های رقیب مراجعه کنید. سپس کلمات کلیدی را از هر محتوا استخراج کنید.
علاوه بر بررسی وبلاگ هر سایت، می توانید از یک ترفند جستجو استفاده کنید. به عنوان مثال، ما می خواهیم تمام کلمات کلیدی طراحی وب سایت را از وب سایت یک رقیب استخراج کنیم. برای این کار میتوانیم عبارت webpouya.com: طراحی سایت را در گوگل جستجو کنیم. در تصویر زیر مشاهده می کنید که تمامی مطالب وب سایت پویا که در آن از کلمه طراحی سایت در ترکیب های مختلف استفاده شده است در نتایج نمایش داده می شود. با کمک این ترفند دیگر نیازی نیست تمام محتوای سایت را برای یک کلمه کلیدی بررسی کنید.
یاد بگیرید که بهترین کلمات کلیدی را پیدا کنید
روش تحقیق کلمه کلیدی
روش تحقیق کلمه کلیدی که در ابتدا به شما آموزش دادیم همیشه قابل اجرا نیست. زیرا ممکن است یکی از رقبای شما در این زمینه فعال نباشد یا عملکرد بسیار ضعیفی داشته باشد. در این مرحله باید از روش های دیگری برای استخراج کلمات کلیدی از یک سایت استفاده کنید.
1. از Google Suggestions استفاده کنید
گوگل را فراموش نکنید. یکی از مفیدترین راه ها برای یافتن کلمات کلیدی در مقاله مراجعه به گوگل است. برای استخراج کلمات کلیدی از یک سایت، به سادگی کلمه کلیدی را در گوگل جستجو کنید. گوگل لیستی از کلمات مرتبط را به شما ارائه می دهد.
2. کلمات کلیدی LSI را پیدا کنید
علاوه بر یافتن کلمات کلیدی اصلی خود، باید کلمات کلیدی مرتبط را نیز بیابید و از آنها در محتوای خود استفاده کنید. این کلمات کلیدی مرتبط، کلمات کلیدی LSI نامیده می شوند. امروزه الگوریتم های گوگل بسیار هوشمند شده اند. به عنوان مثال، اگر محتوای شما به عنوان یک گوشی هوشمند با یک برند خاص نوشته شده باشد، گوگل انتظار دارد کلمات دیگری مانند مدل گوشی، کشور سازنده، ویژگی ها و غیره را ببیند. در محتوا
3. به اینستاگرام بروید و کلمات کلیدی را پیدا کنید
یکی دیگر از روش های استخراج کلمات کلیدی از سایت مراجعه به اینستاگرام است. اینستاگرام نیز مانند گوگل از یک الگوریتم خاص و قدرتمند استفاده می کند. می توانید به بخش جستجوی اینستاگرام بروید و آن را در حالت برچسب قرار دهید و سپس عبارت طراحی سایت را جستجو کنید. لیستی از هشتگ های مرتبط با کلمه کلیدی جستجو شده را مشاهده خواهید کرد. مراحل بالا را در تصویر زیر مشاهده می کنید.
پس از بررسی هشتگ های مربوط به کلمه کلیدی مورد نظر، به سراغ پست های رقبای خود بروید. برای بررسی پست های رقبا، به نظرات و سوالات کاربران توجه کنید. بیشتر اوقات می توانید موضوع مطالب جدید خود را از سوالات کاربران فضای مجازی بیابید.
یاد بگیرید که بهترین کلمات کلیدی را پیدا کنید
4. از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید
یکی از روش های تحقیق در مورد کلمات کلیدی وب سایت فروشگاهی استفاده از ابزارهای مختلف است. ابزارهای رایگان و پولی زیادی برای یافتن کلمات کلیدی وجود دارد. در ادامه شما را با بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی آشنا می کنیم.
روش کار این ابزارها به این صورت است که شما کلمه کلیدی را در کادر جستجوی آن جستجو می کنید. سپس ابزار مورد نظر لیستی از کلمات کلیدی مرتبط را در همان قسمت به شما نشان می دهد.
Keyword Planner: حجم جستجوی ماهانه محلی و جهانی کلمات کلیدی و سطح رقابت آنها را نشان می دهد.
KWFinder: این ابزار اطلاعات زیادی و همچنین جزئیات مفیدی در مورد هر کلمه کلیدی ارائه می دهد.
کنسول جستجوی گوگل: با استفاده از این ابزار می توانید فیلترهای مختلفی را روی نتایج اعمال کنید تا به نتایج معنادار برسید.
Ubersuggest
keywordtool.io
بهترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی
soovle.com
ابزار انتخاب کلمه کلیدی
یکی از بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، ابزار soovle است. این ابزار کلمات کلیدی را بر اساس منابع مختلف از گوگل، یوتیوب، یاهو و بینگ دسته بندی می کند.
questiondb.io
بهترین ابزار انتخاب کلمه کلیدی
ابزار questiondb.io یکی از ابزارهای یافتن کلمات کلیدی برای وب سایت فروشگاهی است. این ابزار به شما کمک می کند تا ایده های تولید محتوا را پیدا کنید. این سایت را به زبان انگلیسی جستجو کنید.
Ahrefs.com/keyword-generator
یاد بگیرید که بهترین کلمات کلیدی را پیدا کنید
این سایت از زبان فارسی پشتیبانی نمی کند اما می توانید از آن ایده های زیادی بگیرید. ابزار ahref را می توان یکی از بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی دانست.
Tagseverywhere.com
یاد بگیرید که بهترین کلمات کلیدی را پیدا کنید
این ابزار حرفه ای و مفید به عنوان یک افزونه بر روی مرورگر نصب می شود. سپس وقتی کلمه ای را جستجو می کنید، پیشنهادات بیشتری را نشان می دهد.
getkeywords.io
چگونه کلمات کلیدی را پیدا کنیم؟
از ویژگی های این ابزار می توان به پشتیبانی از زبان فارسی، نمایش تعداد تقریبی جستجو و سطح دشواری کلمات اشاره کرد.
SEMrush
چگونه کلمات کلیدی مقاله را پیدا کنم؟
یکی از ویژگی های این ابزار تحقیق کلمات کلیدی این است که امکان کشف کلمات کلیدی رقبا وجود دارد. از دیگر ویژگی های این ابزار می توان به موارد زیر اشاره کرد:
استفاده رایگان تا 7 روز
امکان کشف کلمات کلیدی طولانی برای هر موضوع
امکان مشاهده روند سالانه کلمات کلیدی مختلف
Moz Keyword Explorer
چگونه کلمات کلیدی مقاله را پیدا کنم؟
ابزار سئو Moz یکی از بهترین ابزارهایی است که برای استخراج کلمات کلیدی استفاده می شود. ویژگی های این ابزار به شرح زیر است:
امکان ارائه گزارش کامل از روند سئو سایت
امکان استفاده از یک ماه رایگان
امکان نمایش CTR ارگانیک برای هر کلمه کلیدی
Google Keyword Planner
بهترین ابزار دیگر برای استخراج کلمات کلیدی ابزار Google Keyword Planner است. شما می توانید هر کلمه کلیدی را که می خواهید در این ابزار وارد کنید، سپس گوگل لیستی از کلمات کلیدی مرتبط را به شما نشان می دهد.
نحوه انتخاب کلمات کلیدی وب سایت
پس از یادگیری نحوه انتخاب کلمات کلیدی برای سایت فروشگاهی و تهیه لیستی از کلمات کلیدی، باید آنها را بررسی کنیم. برای تایید کلمات کلیدی، بهتر است موارد زیر را انجام دهید:
1. کلمات کلیدی نامناسب را حذف کنید
اکنون لیست شما حاوی کلمات کلیدی زیادی است. اما همه آنها برای محتوای شما مناسب نیستند. حتی ممکن است تعداد زیادی از کلمات تکرار شوند یا مرتبط با حوزه فعالیت شما نباشند. بنابراین باید آنها را از لیست خود حذف کنید.
2. کلمات کلیدی را دسته بندی کنید
پس از حذف کلمات اضافی، باید آنها را طبقه بندی کنید. به عنوان مثال در زمینه طراحی سایت شما صدها کلمه کلیدی استخراج کرده اید اما همه آنها برای سئو محتوا ضروری نیستند. بنابراین آنها باید طبقه بندی شوند. به عنوان مثال، کلمه کلیدی "طراحی وب سایت رایگان" را در یک دسته قرار دهید. سپس تمام کلماتی که برای ارجاع این کلمه لازم است را در این دسته قرار دهید.
دلیل انجام این مراحل چیست؟ ممکن است شما در کار طراحی وب رایگان نباشید، بنابراین باید این دسته را حذف کنید. همچنین برای محتوای سئو نمی توانید از همه این کلمات استفاده کنید. بنابراین لازم است هر کلمه را دسته بندی کنید، سپس با توجه به زمینه کاری خود، با همان دسته از کلمات محتوا ایجاد کنید. با انجام این کار، می توانید موضوعات زیادی برای تولید محتوا برای سایت خود پیدا کنید.
فرض کنید می خواهید محتوایی در مورد «ارزان ترین روش طراحی وب سایت» ایجاد کنید. شما نمی توانید از تمام کلمات کلیدی که در مراحل قبلی پیدا کرده اید برای تولید این محتوا استفاده کنید. باید بدانید که این مطالب در مورد طراحی سایت ارزان است و کاربرانی که به مطالب مراجعه می کنند به دنبال روشی ارزان برای طراحی سایت هستند. بنابراین باید تمامی کلمات مربوط به این دسته از کلمات را در لیست کلمات خود انتخاب کنید. همچنین می توانید کلمه کلیدی مورد نظر خود را در گوگل جستجو کنید. با این کار کلمات بیشتری دریافت خواهید کرد.
در تصویر زیر همان کلمه کلیدی را در keywordtool جستجو کردیم. می بینید که کلمات زیادی را در رابطه با همان موضوع به شما نشان داد. در بین این کلمات می توانید از کلمات مناسب با محتوای خود استفاده کنید.
کلمات کلیدی را بررسی کنید
3. جستجوی کلمات کلیدی SEO برای محتوا
گاهی اوقات ممکن است در مورد کلماتی که در یک دسته قرار می دهید به اندازه کافی مطمئن نباشید. برای اطمینان بهتر است همان کلمه را فقط در گوگل جستجو کنید. سپس ببینید وب سایت هایی که در نتایج گوگل نمایش داده می شوند چه کلمات دیگری را با آن کلمه ترکیب کرده اند. اگر کلماتی که در دسته بندی خود قرار می دهید جزو این کلمات هستند، انتخاب شما صحیح است.
4. از کلمات کلیدی هوشمندانه استفاده کنید
تا اینجای کار در آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی، یاد گرفتید که چگونه کلمات کلیدی را پیدا کنید، آنها را دسته بندی کنید، کلمات اضافی را هرس کنید و در نهایت دسته بندی مناسب کلمات کلیدی را برای یک موضوع تهیه کنید. اما اکنون باید کلیدواژه های اصلی را از کلیدواژه های فرعی فهرستی که تهیه کرده اید جدا کنید. سپس مشخص کنید در کدام صفحه از سایت این موضوع منتشر شود. به طور کلی یک سایت از 3 صفحه اصلی تشکیل شده است:
صفحه اصلی سایت
وبلاگ
صفحه محصول یا خدمات
برای اینکه بدانیم موضوع انتخاب شده را در کدام یک از این صفحات قرار دهیم، باید مراحل زیر را طی کنیم:
ابتدا بیایید بدانیم کاربری که این کلمه را جستجو می کند دقیقاً به دنبال چه چیزی است. به عنوان مثال، شخصی که کلمه کلیدی خرید لپ تاپ را جستجو می کند، به دنبال مقاله ای نیست. بنابراین باید از این کلمه و مشتقات آن در صفحه محصول استفاده کنیم.
علاوه بر پرسیدن سوال در مورد نیازهای کاربران، می توانید از گوگل نیز کمک بگیرید. همان کلمه کلیدی اصلی را جستجو کنید، سپس ببینید سایت هایی که در صفحه اول گوگل هستند محتوا را در کدام صفحات سایت شما قرار داده اند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با آموزش سئو محتوا اینجاکلیک کنید.
از استراتژی برای تولید محتوا استفاده کنید
اکنون که می دانیم چگونه کلمات کلیدی مقاله را پیدا کنیم، باید شروع به تولید محتوا کنیم. برای تولید محتوا می توانیم از دو روش استفاده کنیم:
روش اول
یکی از راه های تولید محتوا استفاده از استراتژی سئو است. با توجه به اصول سئو، باید لیستی از 5-10 کلمه کلیدی دشوار در زمینه کاری خود تهیه کنید و شروع به تولید محتوا کنید. اگر به تازگی سایت خود را راه اندازی کرده اید، بهتر است با کلمات کلیدی کم رقابت یا کلمات کلیدی دم بلند شروع کنید. رتبه بندی برای کلمات کلیدی کم رقابت آسان تر و سریعتر است. اما چگونه کلمات کلیدی کم رقابت را شناسایی کنید؟ معمولاً کلمات کلیدی چند کلمه ای طولانی تر، کلمات کلیدی کم رقابت هستند.
روش دوم
به این ترتیب، اگر سایت خدمات یا فروشگاهی دارید، ابتدا محتوا را برای صفحه توضیحات محصول یا خدمات خود آماده کنید. سپس در قسمت وبلاگ سایت مقالاتی بنویسید که کاربران را به صفحه محصولات و خدمات سایت هدایت کند.
به عنوان مثال، اگر صاحب یک فروشگاه اینترنتی لباس هستید، ابتدا توضیحات محصول خود را در صفحه آن بنویسید. پس از آن در قسمت وبلاگ فروشگاه مطالبی در مورد مزایای خرید اینترنتی لباس یا انواع پارچه و نحوه نگهداری از آنها ایجاد کنید. با این کار ابتدا صفحه خدمات و فروش (صفحه پول) سایت را سئو کرده و در نهایت محتوایی را برای کاربر و متقاعدسازی آماده کرده اید.
کلمات کلیدی را به صورت دوره ای مرور کنید!
همانطور که گفتیم تحقیق کلمات کلیدی یکی از بخش های ضروری سئو و بهینه سازی سایت است. اما این عمل محدود به یکبار نیست و باید به صورت دوره ای انجام شود; اما چرا؟ به طور کلی پلتفرم اینترنت دائما در حال پیشرفت و بهبود است. از سوی دیگر، عباراتی که افراد جستجو می کنند ممکن است بسته به شرایط زمان و نیاز آنها تغییر کند. به همین دلیل در زمان های مختلف کلمات کلیدی جدیدی ایجاد می شود و برخی کلمات حذف می شوند.
بنابراین، به عنوان یک صاحب وب سایت، باید به صورت دوره ای تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید. به این ترتیب می توانید لیستی از عبارات جدید را پیدا کنید، کلمات کلیدی قدیمی را شناسایی کنید و در نهایت جایگاه و رتبه خود را با هر کلمه مشخص کنید.
پس از آن می توانید با توجه به رتبه خود در هر کلمه و ارزش آنها، یک استراتژی جدید سئوی سایت برای سایت آماده کنید.
چقدر باید برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی محتوا وقت بگذارم؟
قبل از اینکه بدانیم چگونه کلمات کلیدی را پیدا کنیم، لازم است بدانیم چقدر باید برای تولید محتوا وقت بگذاریم. بسیاری از وب سایت ها در ابتدای کار خود به تولید محتوا بسیار قوی می پردازند. اما بعد از مدتی این روند را ادامه نمی دهند و انتظار دارند سایتشان همچنان رتبه خوبی داشته باشد. تولید محتوا و تحقیق در مورد کلمات کلیدی از جمله اقداماتی است که باید به صورت مستمر انجام شود. حتی پس از گذشت 15 سال از آغاز به کار، وب داینامیک هنوز برنامه خاصی برای تحقیق کلمات کلیدی دارد. تحقیق در مورد کلمات کلیدی سایت بسته به نوع محتوا و موضوع محتوا می تواند چندین روز طول بکشد.
باید بدانید که یافتن کلمات کلیدی سایت عاملی برای بالا رفتن سایت در صفحه اول گوگل است.
در نهایت، تحقیق کلمات کلیدی را جدی بگیرید
در این مقاله به این سوال پاسخ دادیم که تحقیق کلمات کلیدی چیست و چگونه کلمات کلیدی را پیدا کنیم. این روند قطعا زمان زیادی خواهد برد. اما باید بتوانید بر اساس نیاز کاربران و الگوریتم های گوگل محتوا تولید کنید. برای انجام این مراحل باید صبور باشید، اما بدانید که در نهایت به نتیجه مطلوب خواهید رسید.
تمامی مراحل ذکر شده برای تولید محتوا برای صفحه اینستاگرام یا هر شبکه اجتماعی دیگری نیز مناسب است. همچنین می توانید برای داشتن صفحه فروش حرفه ای در اینستاگرام، مطلب ۷ نکته طلایی برای صفحه فروش محصولات حرفه ای در اینستاگرام را مطالعه کنید.
همچنین می توانید برای آموزش سئو محتوا به آدرس زیر مراجعه کنید.
https://khanomsin.ir/product/%d8%af%d9%88%d8%b1%d9%87-%d8%b3%d8%a6%d9%88-%d9%85%d8%ad%d8%aa%d9%88%d8%a7-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa/ |